1 Eylül 2023 Tarihi İtibariyle Arabuluculuk Kapsamına Alınan İşler

2 min read

1 Eylül 2023 Tarihi İtibariyle Arabuluculuk Kapsamına Alınan İşler

• Aşağıdaki uyuşmazlıklarda, dava açılmadan önce arabulucuya başvurulmuş olması dava şartıdır:

1) Kiralanan taşınmazların 2004 sayılı Kanuna göre ilamsız icra yoluyla tahliyesine ilişkin hükümler hariç olmak üzere, kira ilişkisinden kaynaklanan uyuşmazlıklar.

2) Taşınır ve taşınmazların paylaştırılmasına ve ortaklığın giderilmesine ilişkin uyuşmazlıklar.

3) 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunundan kaynaklanan uyuşmazlıklar.

4) Komşu hakkından kaynaklanan uyuşmazlıklar.

5) Tarımsal Üretim Sözleşmesinden Doğan Hukuk Uyuşmazlıklar

• İLGİLİ ;
  • Yeni Yargı Paketi
  • Arabuluculuk
  • Kiralanan taşınmazların 2004 sayılı Kanuna göre ilamsız icra yoluyla tahliyesine ilişkin hükümler hariç olmak üzere, kira ilişkisinden kaynaklanan uyuşmazlıklar,
  • Taşınır ve taşınmazların paylaştırılmasına ve ortaklığın giderilmesine ilişkin uyuşmazlıklar,
  • Ancak kiralanan taşınmazların İcra ve İflas Kanunu’na göre ilamsız icra yoluyla tahliyesine ilişkin hükümler dava şartı olarak arabuluculuk usulüne tabi olmayacak. Bu kapsamda, icra mahkemesine yapılacak itirazın kaldırılması talepleri ile tahliye talepleri dava şartı olarak arabuluculuğa tabi olmayacak. Ancak anılan usulde sulh hukuk mahkemesinde dava açılması gerektiğinde dava şartı olarak arabuluculuğa ilişkin hükümler uygulanacak.
  • Arabuluculuk süreci sonunda tarafların anlaşması halinde anlaşma belgesi, taşınmazla ilgili olarak kanunlarda yer alan sınırlamalar ile usul ve esaslar gözetilmek suretiyle düzenlenecek.
  • 1 EYLÜL 2023 TARİHİNDEN ÖNCE AÇILMIŞ DAVALAR İLE BAM VE YARGITAYDA GÖRÜLMEKTE OLAN DAVALAR HAKKINDA BU HÜKÜM UYGULANMAZ.
  • Kiralanan taşınmazların İİK kanununa göre ilamsız icra yoluyla tahliyesine ilişkin hükümler (kira borcunun ödenmemesi sebebiyle açılan icra takipleri ile tahliye taahhüdüne dayalı icra takipleri) dava şartı olarak arabuluculuk usulüne tabi olmayacaktır.