Yargıtay:Cumartesi günleri yıllık izne eklenmez.

Yargıtay 9. Hukuk Dairesi cumartesi günlerinin yıllık izinden sayılamayacağına karar verdi.

Yargıtay kararında;kural olarak cumartesinin iş günü olduğuna dikkat çekilmekte, tatil günü olarak cumartesi günlerinin yıllık izin süresine eklenemeyeceği belirtilmektedir. Cumartesi günleri akdi tatil günü olarak işçi çalışmadığı takdirde yıllık ücretli izin süresine ilişkin hesapta hafta tatili olarak değerlendirilemeyeceği belirtilen kararda:

* Cumartesi günü hafta tatili olarak da kararlaştırılabilir. Bireysel veya toplu iş sözleşmeleriyle cumartesi ve pazar günleri hafta tatili günü olarak belirlenmişse, İş Kanunu’nun 56/5. maddesi gereği her iki gün yıllık izin sürelerinden sayılmaz.

* Başka bir anlatımla yıllık izin kullanma dönemi içindeki cumartesi ve pazar günleri kullanılan izin süresinden düşülür. Ancak bireysel veya toplu iş sözleşmesinde hafta tatiline eklenen bu cumartesi gününün yıllık izin hesabında iş günü olarak sayılacağı veya izin süresinden düşülmeyeceği şeklinde açık bir kural mevcutsa, bu hüküm geçerli sayılmalı ve İş Kanunu’nun 56/5. maddesi gereği sadece yıllık izne rastlayan pazar günleri izin süresinden düşülmelidir.

Davalı iş yerinde uygulanan toplu iş sözleşmesinin ‘Haftalık Çalışma Süresi’ başlıklı 12’inci maddesinde, ‘Haftalık çalışma süresi 45 saattir. Diğer hususlarda ve vardiyalı çalışmalarda yasa hükümleri uygulanır.

Yargıtay 9. Hukuk Dairesi cumartesi günlerinin yıllık izne eklenmeyeceğine dair kararı tüm işçiler için emsal niteliğinde bir karardır.