İşyeri kira sözleşmelerinde damga vergisi ne kadar?

İşyeri Kira Sözleşmesi – Damga Vergisi

İşyeri kira sözleşmelerinde damga vergisi ne kadar?

• İş yeri kira sözleşmeleri damga vergisine tabidir. İş yeri sözleşmeleri ile ilgili icra işlemi yapacaksanız önce pişmanlıkla vergi dairesine damga vergisini ödemeniz gerekir aksi halde müdürlük takibi kabul eder ama vergi dairesine de ihbar eder.
  • İşyeri kira sözleşmelerinde damga vergisi binde 1.89’dur
  • Sözleşmede kefil olursa binde (1.89+9.48) 11.37’dir.
  • Konut kira sözleşmeleri damga vergisinden muaftır.
  • İşyeri kira sözleşmelerinde damga vergisi kim öder?
  • İşyeri kira sözleşmelerinde damga vergisinin sorumlusu sözleşmenin taraflarıdır.

İLGİLİ;

➡️ İhtiyaç Nedeniyle Tahliye İhtarname Örneği

➡️ Kiracının Tahliyesi Dava Dilekçe Örneği-Kira Borcunun Ödenmemesi Sebebiyle

➡️ Tahliye Taahhüdüne Dayalı Tahliye İcra Emrine İtiraz Dilekçe Örneği

➡️ Tahliye Taahhüdüne Dayalı Tahliye Davası Cevap Dilekçesi Örneği

➡️ Tahliye taahhüdünde, tahliye tarihi açık bir şekilde belirtilmemişse tahliye taahhüdünün varlığından bahsedilemez.

➡️ Kiracının Tahliyesi Nasıl Yapılır?

➡️ Kiralayan kira sözleşmesinde belirlenen kira artış oranından daha fazla zam yapabilir mi?

➡️ İHTİYAÇ NEDENİYLE TAHLİYE DAVASI YARGITAY KARARLARI

➡️ Tahliye taahhüdüne dayalı icra takiplerinde, dayanak tahliye taahhüdünün adi yazılı olması halinde imzaya ve tarihe açıkça itiraz edilmesi gerekir.

➡️ Davacının ve ihtiyaçlının eşinin, kirada bulunan, konut niteliğinde taşınmazları bulunması dava konusu taşınmazın ihtiyaç nedeniyle  tahliyesinin istenilmesine engel değildir.

➡️ Türk Borçlar Kanun’unun 347. maddesinde ise “Konut ve çatılı işyeri kiralarında kiracı, belirli süreli sözleşmelerin süresinin bitiminden en az onbeş gün önce bildirimdebulunmadıkça, sözleşme aynı koşullarla bir yıl için uzatılmış sayılır. Kiraya veren, sözleşme süresinin bitimine dayanarak sözleşmeyi sona erdiremez…..” düzenlemesi bulunmaktadır.

➡️ Kira bedelinin tespiti davası temyiz edilemez. İstinaf sonucu kesinleşir.  Yargıtay 3. Hukuk Dairesi  2020/183 E.  ,  2020/2267 K.